mandag 29. august 2011

Hvordan lage en god blogg?

Det finnes mange meninger om hva en god blogg er, men jeg er ganske så sikker på at de fleste av de gode har bilder.
Et godt kamera er da kjekt å ha.
Jeg derimot har bare en gammel mobiltelefon med noen mexapiksler, og webkameraet mitt. Begge gir gode bilder, men ikke i mørket, da svart-blå piksler dukker opp, særlig på mobilen. Webkameraet er ikke så ille, men det er litt tungvint å måtte bære rundt laptoppen og sikte inn skjermen.

I need something better!!



Fasit: iPhone 5?


Her er et bilde fra vinter, etter at jeg hadde kjøpt meg frakk. Det teknisk sett fineste bildet jeg har fått til i mørket, men det er likevel litt rufsete.

4 kommentarer:

  1. Ja, helt mørkt var det ikke, det var en lampe i nærheten og blits fra skjermen på macen, men det ville vært klart bedre i sollyst dag

    SvarSlett
  2. Eg har ødelagt alle mi e kamera... Men har iphonen godt kamera?

    SvarSlett
  3. Teknisk sett veit æ ikke, men dette veit æ: Telefonen æ har nå har et fungerende, men ikke så kraftig kamerat til dagens standard. Smart-telefoner er nyere, og har bedre utstyr. Ergo, hvis iPhone har kamera, så e den i såfall bedre enn det æ har no, vil æ anta

    SvarSlett
  4. Sjekka på wikipedia:
    Nokia 6233 har 2 Mexapiksler (MP) kamera.
    Dagens iPhone har "5 MP back-side illuminated sensor
    HD video (720p) at 30 frame/s"
    (og et klart svakere front-kamera)

    SvarSlett