mandag 2. april 2012

Dagens middag: Spagetti og taco-kjøttdeig from Hell

Ettersom tilbereding av taco-kjøtt som regel legger igjen noe saus på bunnen i tacogryta, tenkte jeg at kanskje jeg skulle prøve det med spagetti? Håpet var å få til spagetti med tacokjøtt hvor gjenværende saus blandet seg med spagettien. Iblant kan det være greit å eksperimentere, i blant kan det være ugreit.

Leksjon nummer 1: Sjekk alltid hva som står på pakken når du er ute og handler.
Ikke bare se bakpå for å finne ut om kun krydderet skal blandes inn, eller om det skal blandes med vann.
Jeg oppdaget akkurat da jeg skulle tilsette krydderet hva jeg faktisk hadde mellom hendene:




Leksjon nummer 2: For spagetti-makere, ha alltid minst en pakke spagettisaus på lager hvis dette uhellet først er oppdaget.
Vell, tenkte jeg, det kan da ikke være så ille?

Leksjon nummer 3: Hvis de to forrige leksjonene ikke ble fulgt, og uhellet er ute, vennligst ha nødvendig utstyr tilgjengelig for slukning.




Leksjon nummer 4: Dersom vanlige mottiltak ikke fungerer, ty til mer uortodokse midler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar