torsdag 15. mars 2012

Dagens middag: Spagetti druknet i carbonara-saus

Det er ikke så alt ofte at jeg lager / tilbereder mat selv. Som student skal man spise pizza minst 8 ganger i måneden. Og så er det ikke uvanlig at jeg kjøper middag på kantina på Kalvskinnet, spesielt hvis de har fisk der (alle burde spise fisk minst en gang i uken)

Som følge av dette har jeg ikke veldig bred erfaring innenfor matlaging. Men når man til slutt har spist seg lei av pizza, må man prøve.

I dag forsøkte jeg å lage spagetti med carbonara-saus. Resultatet ser du her:




Jeg har erfaring med at med "normal" spagettisaus (tomatsaus) går det greit å blande det i stekepanna med ferdigstekt kjøttdeig, og det lar seg mikse bra med spagettien. Der har jeg brukt full pose.

Jeg brukte også full pose denne gangen, men ingen kjøttdeig. Ettersom 95% av sausen består av melk ville det uansett vært en dårlig ide å blande dette på en stekepanne.

Resultat: Spagetti druknet i carbonara-saus.

Enjoy!


Vurdering: Jeg synes egentlig den sausen var litt svak..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar