lørdag 3. mars 2012

Ask Adam



De fleste har sett reklamen: Send til ADAM og få svar
(for de nye: Når man "skriver" ADAM rett frem i telefonnummeret, skriver man 2326).

For tiden har noen venner av meg begynt å legge ut informasjonen de fikk hentet ut om seg selv på Adam. Det som jeg ikke forventet var at mengden informasjon var klart mer enn vanlig telefonsøketjenester, så jeg bestemte meg for å gjøre et forsøk.

Jeg har fortsatt gammel telefon, så det blir ikke noe delt skjermbilde, slik smarttelefonene i disse tilfellene har lagt opp til.

Jeg skrev: "Torbjørn Langland fra Melhus" og sendte til 2326.

Resultat:
"Det er jo du som er Torbjørn Langland!" Du er en mann fra Ler i Melhus kommune som ble født i 1987. Når du virkelig skal kose deg, så tar du frem en Hamar og Lillehammer julebrus, og du setter gjerne i tillegg på en Batman-film.
Spør alltid ADAM!"

Min vurdering:
Jeg må le litt når jeg leser dette. Sted og fødselsår er riktig, men Hamar-julebrusen og Batman er ikke det første jeg ville forventet å være kjent for. Det stemmer at jeg har sansen for Batman-filmene som Christoffer Nolan har regissert ("Batman Begins" og "The Dark Knight"), men likevel: What in the world??
Jeg må konkludere at de som driver denne tjenesten har folk som tar en rask sjekk på facebook-profilen min. Hvordan skulle de ellers ha funnet ut det med julebrusen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar