søndag 19. august 2012

Litt fra sommeren 2012, del 1

I sommer har jeg for det meste arbeidet i alle ferieukene, fra 1. juni og t.o.m. 19 august, med unntak av to uker i juli hvor jeg var utenlands på sommerteam via Ungdom i Oppdrag. Mer om det her (ikke aktivert link).

Jeg tok noen bilder få bilder som jeg deler her:

Dette så jeg på vei til eksamenslokalet. En hyggelig gest, må jeg si.


En kveld tidlig i sommer hadde jeg, Erlend, Øyvind, Torgrim, Christoffer og Marion en rekordlang omgang med Munchkin (omgangen varte 4 timer). Dette var på Marions bursdagsfeiring.
I tillegg kom med brownies, snop og annet søtt.

Kort info for utenforstående:
Munchkin er et kortspill som parodierer mye fra rollespillsjangeren.
Du begynner på level 1, ska slå monsteret og samle skatter, og det er førstemann til level 10.
Du får level for å beseire monstre.
Mens alle prøver å nå oppover, skal alle andre gjøre sitt for å sabotere for sine motstandere

Noen gylne øyeblikk: (Utenforstående kan bare hoppe over dette)
-Erlend får tips fra Christoffer om å sloss mot et monster han har på hånde (Judge Fredd), og bruke kortet Friendly, for å få skattene uten å måtte sloss. Idet Erlend går i gang kaster Christoffer på kortet Dead Broke. Ingen skatter på Erlend nei
-Skattekortet Poition of Cowardice får personen i kamp til å flykte i stedet for å sloss. (Feiles man å flykte, kan fæle ting skje med en). Først får en person (trolig Øyvind) det kortet, og bruker det mot en annen i kamp. Kortet havner så i discard-haugen. Jeg får tak i det kortet ved Garage Sale, og bruker det ved en passende anledning. Øyvind får så tak i det kortet ved Ressurection ettersom han hadde Cleric som klasse, og bruker det senere i en passende anledning. Så får Øyvind igjen tak i det kortet ved hjelp av Wand of Dowsing. Kortet ble brukt 4 ganger i løpet av spillet, høyst uvanlig.
- Vinner: Marion?


 Tinka på sofaen vår


 Tinka ute på verandaen

Jeg pleier av og til å ta bilde av parkeringsbillett liggende i bilruta, slik at hvis parkeringsvakten gjør en dårlig jobb og gir meg en bot likevel har jeg saken på min side (hvis telefonen skulle oppgi tidspunkt for bildet og da)

 Øyvind the Viking, på avslutning hos BiT (Bibelskolen i Trondheim).
Jeg var serveringshjelp på den avslutningskvelden.
Lokale: Betel

 Yaargh!

Bjørnar the other Viking


 Ungdomsarbeidet i Betel, Unbad, hadde maskeradeball som avslutnignsfest før sommeren. Jeg var skjermteknikker, og tok bilde av meg selv med solbriller utenpå maska.

 Tinka i en av sengene her i huset.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar